Czy chatbot sprawdzi się w branży ecommerce?
Chatboty to inteligentne narzędzia, których głównym celem jest poprawa jakości obsługi klienta. Mogą one informować klienta o produktach i usługach, odpowiadać na jego pytania, a także sugerować treści oraz produkty i usługi, które stanowią rozwiązanie dla jego problemów. Jak to się sprawdza w branży ecommerce? Sprawdźmy!
Chatboty – co to takiego?
Chatbot to program komputerowy, który prowadzi konwersację z klientem. Oprogramowanie to początkowo miało na celu wesprzeć konsultantów biura obsługi w wykonywaniu czynności, które są powtarzalne. Pierwsze chatboty odpowiadały na proste i powtarzające się pytania klientów, typu: od której godziny dana placówka jest otwarta, jak można się skontaktować oraz czy dany produkt jest dostępny. Z czasem jednak chatboty zaczęły wykonywać także bardziej złożone zadania. Dziś inteligentni wirtualni konsultanci nie tylko odpowiadają na pytania klientów, ale i także proponują im dopasowane do ich potrzeb rozwiązania, informują o nowościach, czy nawet przeprowadzają w ich imieniu procesy realizacji zamówień.
Chatboty w ecommerce
Chatbot to rozwiązanie, które sprawdziło się doskonale w branży e-commerce. Wirtualni konsultanci potrafią prowadzić inteligentne dialogi z klientem i zachęcić go do sfinalizowania zakupu.
Dzięki botom można:
- odciążyć pracowników – zamiast otrzymywać codziennie setki takich samych pytań, kontakt z konsultantem następuje tylko w sytuacji, gdy chatbot nie jest w stanie rozwiązać jego problemów;
- poprawić relację z klientem – chatboty są dostępne dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i mogą błyskawicznie udzielić im odpowiedzi na nurtujące ich pytania;
- poprawić efektywność sprzedaży – poprzez badanie interakcji klientów z chatbotami można uzyskać wiele wartościowych danych, które pomogą zaplanować i przeprowadzić skuteczne kampanie reklamowe;
- przyspieszyć procesy zamówieniowe i zwiększyć sprzedaż – dzięki automatyzacji oraz zwiększeniu dostępności e-sklepu ilość zamówień składanych przez klientów znacznie wzrasta – spływają one do magazynu automatycznie w ciągu całej doby, a nie tylko w godzinach pracy sprzedawców.
Jak wdrożyć chatboty w firmie?
Chatboty mogą funkcjonować w ramach Social Media, np. na Facebooku. Mogą one także odciążać biuro obsługi klienta i obsługiwać zapytania płynące na maila lub za pośrednictwem formularzy na stronie internetowej. Inteligentne programy potrafią również przeprowadzać wstępne rozmowy sprzedażowe i rekrutacyjne. Jak wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie? Nic prostszego, wystarczy skontaktować się z firmą, która zajmuje się produkcją i wdrażaniem usług typu chatbot.
Po spotkaniu i sprecyzowaniu profilu oraz potrzeb przedsiębiorstwa, dostawca platformy do automatyzacji konwersacji przystąpi do stworzenia spersonalizowanego chatbota i następnie – integracji narzędzia z systemami klienta. Jak widać, rozwiązanie to jest dla każdego, niezależnie od celu, branży czy indywidualnych potrzeb. Zwłaszcza w e-commerce, wiąże się ono z niepodważalnymi korzyściami!